Неділя, 19.05.2024, 17:10
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Наше опитування
Наскільки ефективною є служба зайнятості
Всього відповідей: 177
Статистика
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Головна » Статті » Наші консультації » Консультації для громадян

Запрошуємо до обговорення проекту Закону України "Про зайнятість населення"

Поглиблення економічних реформ, зокрема перехід до етапу стабілізації та економічного зростання, існування різних форм власності, розвиток конкурентних відносин, вільний вибір зайнятості, лібералізація цін створили принципово нову соціально-економічну ситуацію в країні і вимагають формування адекватної політики зайнятості та ефективних механізмів її регулювання. Саме тому урядом України ініційовані зміни до Закону України «Про зайнятість населення».

        Метою законопроекту є:
  • Ø   розширення можливостей для реалізації права громадян на працю та отримання за неї гідної винагороди, що підвищить їх соціальний захист;
  • Ø   підвищення рівня легальної зайнятостіØ стимулювання роботодавців до створення нових робочих місць;
  •     покращення інвестиційного клімату;
  • ØØ    сприяння розвитку підприємницької ініціативи населення та самозайнятості;
  • Ø    спрощення переходу молоді від навчання до трудової діяльності;
  •     мотивація молоді до роботи в сільській місцевості;
  • Ø    посилення конкурентоспроможності громадян на ринку праці шляхом побудови гнучкої системи професійного навчання впродовж життя:
  • Ø    приведення законодавства у сфері зайнятості до вимог директив ЄС.
Основні напрямки законопроекту:
Ø
Ø
  • стимулювання зростання зайнятості і створення нових робочих місць
  • легалізація робочих місць, посилення соціального захисту працівників
  • стимулювання самозайнятості та сприяння розвитку підприємництва
  • підвищення конкурентоспроможності громадян на ринку праці
  • підвищення ефективності використання коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування
  • на випадок безробіття в інтересах безробітного
  • розвиток приватно-державного партнерства на ринку праці

 СТИМУЛЮВАННЯ ЗРОСТАННЯ ЗАЙНЯТОСТІ, ЛЕГАЛІЗАЦІЯ І СТВОРЕННЯ НОВИХ РОБОЧИХ МІСЦЬ

Запропоновані заходи:

  • роботодавці, які реалізують інфраструктурні проекти за кошти державного та місцевих бюджетів, будуть проводити консультації з Державною службою зайнятості щодо залучення до таких робіт безробітних
  • роботодавці, які працевлаштовують на новостворені робочі місця молодь на перше робоче місце, безробітних віком від 50 років та інших вразливих на ринку праці громадян, отримують компенсацію по сплаті єдиного соціального внеску. Компенсація надається на один рік за умови незвільнення працівника протягом наступного року. У разі звільнення роботодавець повертає отримані кошти у повному обсязі.  

 СТИМУЛЮВАННЯ САМОЗАЙНЯТОСТІ ТА СПРИЯННЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА

  • Суб’єкт малого підприємництва, який створює нові робочі місця та працевлаштовує на них безробітних, протягом року отримує щомісячну компенсацію у розмірі мінімального страхового внеску.
  • У разі звільнення працівника протягом наступного року після закінчення виплати компенсації роботодавець повертає отримані кошти;
  • Запровадження на базі центрів зайнятості принципу єдиного вікна для надання усім бажаючим безоплатної консультативної та організаційно-правової допомоги з питань започаткування та ведення бізнесу, а також легалізації статусу самозайнятої особи.

 ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ГРОМАДЯН НА РИНКУ ПРАЦІ

  • спрощення переходу молоді від навчання до трудової діяльності шляхом запровадження стимулів для стажування студентів ВНЗ та ПТНЗ за відповідним фахом  з відкриттям трудової книжки (запис про проходження стажування) у роботодавців.
  • надання «стартових виплат» у розмірі п’яти мінімальних заробітних плат молодим спеціалістам, які погодилися працювати у сільській місцевості за фахом, необхідним державі, і уклали відповідний контракт.
  • громадяни віком від 45 років, які мають страховий стаж не менше 15 років, отримують право на „ваучер” для оплати прискореного навчання новій професії  або підвищення кваліфікації у обраному ними навчальному закладі України;
  • введення контрактів (договорів) між  роботодавцем та працівником щодо навчання. Роботодавець зобов'язується  оплачувати  та створювати умови  для навчання, а працівник – відпрацювати на підприємстві обумовлений контрактом строк, але не більше трьох років;
  • професійне навчання безробітних буде здійснюватися на замовлення роботодавця під конкретне робоче місце або в інтересах відкриття власної справи та з урахуванням побажань особи.
  • запровадження навчання безробітних  інтегрованим (укрупненим) робітничим професіям. Включення таких професій до планів навчання безробітних.
  • запровадження для незайнятого населення механізму підтвердження професійної кваліфікації, здобутої шляхом неформального навчання .

 

Підвищення ефективності використання коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття в інтересах безробітного

  • Оптимізація роботи Державної служби зайнятості шляхом:
  • - підвищення контролю за цільовим використанням страхових коштів;
  • - перерозподілу коштів на користь активної політики зайнятості. 
  • При цьому зберігається принцип соціального партнерства у питаннях нагляду за використанням страхових коштів.
  • Розвиток приватно–державного партнерства на ринку праці:
  • - приведення діяльності кадрових агентств у відповідність до європейських стандартів, зокрема щодо якості та безоплатності для громадян їх послуг;
  • - встановлення гарантій прав працівників, які наймаються кадровими агентствами для виконання роботи в іншого роботодавця.

 Посилення страхового принципу та відновлення соціальної справедливості при нарахуванні допомоги по безробіттю

  • змінюється принцип обмеження розміру допомоги по безробіттю. Замість обмеження виплати середньою заробітною платою по регіону за місцем проживання особи, вводиться обмеження максимального розміру допомоги чотирикратним розміром прожиткового мінімуму для працездатних без прив’язки до місця роботи чи проживання. Це підвищить зацікавленість працівника у легальному працевлаштуванні, посилить страховий принцип у нарахуванні допомоги.
  • надання статусу безробітного з першого дня звернення до центру зайнятості, а не з сьомого дня як зараз.
  • спрощується процедура реєстрації безробітного та призначення йому допомоги по безробіттю.

         Текст проекту Закону ви можете знайти в каталозі файлів на нашому сайті та за посиланням - http://www.mlsp.gov.ua/

Усі зауваження та пропозиції зацікавлені громадяни, громадські організації можуть направляти:

- на поштову адресу Міністерства: вул. Еспланадна, 8/10, м. Київ, 01001, з приміткою „Громадське обговорення”;

- надіславши листа на електронну адресу zvit@mlsp.gov.ua

Також свої пропозиції ви можете залишити в коментарях на нашому сайті або надіславши повідомлення (лист) через зворотній зв’язок.

Категорія: Консультації для громадян | Додав: Технолог (08.04.2012)
Переглядів: 552 | Рейтинг: 5.0/5
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: